سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1403/1/9
داداش پور در دیدار با دانشجویان بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):

دانشجویان بین الملل با تسلط به زبان فارسی از فرهنگ و هنر غنی ایران بهره مند می‌شوند

رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با دانشجویان بین المللی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت:دانشجویان بین الملل با تسلط به زبان فارسی از فرهنگ و هنر غنی ایران بهره مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با دانشجویان بین المللی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: دانشجویان بین الملل از فرصت حضور در دانشگاه های ایران ، با تسلط به زبان فارسی علاوه بر بهره مندی از جایگاه علمی اساتید و سطح خوب دانشگاه ها ، از میراث غنی و فرهنگ و هنر ایران نیز کمال استفاده را نمایند .

وی با نام بردن از برخی نام آوران ایران از جمله فردوسی ،خیام ، مولانا ، حافظ و سعدی  بیان داشت : دانشجویان بین الملل با شناخت و تسلط به ادبیات و فرهنگ ایران، می توانند سالیان بسیار از لذت مطالعه آثار بزرگان این کشور جام جانشان را سیراب سازند و اندوخته‌های فراوانی کسب کنند و بی شک این نگرش، ضمن افزایش آگاهی، در حفظ و نگهداری زبان فارسی و عدم فراموشی آن نقش ارزنده ای ایفا خواهد نمود.

دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان که با هدف ملاقات با دانشجویان بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به قزوین سفر کرده بود، ضمن بازدید از مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه، در جمع دانشجویان خارجی حاضر شد و از نزدیک با آنان به گفتگو پرداخت.

داداش پور  در ادامه با اشاره به برخی مشکلات دانشجویان بین الملل گفت:  مشکلات دانشجویان بین الملل منحصر به ایران نیست و در همه دنیا دانشجویان با یک سری مشکلات روبرو هستند و ما در سازمان با درک این قبیل مسائل سعی در شناسایی مشکلات برآمدیم و تلاش داریم  یک به یک در صدد رفع آنها بر بیاییم و در این مدت 30 ماهه ی حضورم در سازمان، بخشی از این مشکلات رفع شده و امیدوارم قبل از اتمام مسوولیتم بر بخشی دیگر از این مشکلات فائق بیاییم تا دانشجویان بین الملل با دغدغه و درگیری ذهنی کمتری بتوانند به تحصیل در ایران مشغول باشند.

وی  در ادامه گفت : تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان، اولین تجربه زندگی دور از خانواده محسوب می‌شود و جا دارد شما عزیزان یاد بگیرید که در کنار مدیریت کارهای دانشگاهی، جنبه های دیگر زندگی تان را نیز مدیریت کنید و موفقیت آینده آنهایی که عملکرد بهتری در مدیریت چالش‌ها داشته باشند، محتمل‌تر است. 

وی افزود : دلتنگی ها در میان دانشجویان بین‌المللی که به هر علت  قادر به دیدار خانواده نیستند، رایج است و ما علاوه بر تقویت خدمات مشاوره، با راه اندازی برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و ورزشی مختلف در صدد کاهش این دلتنگی ها و تسریع در درک فرهنگ ها و به حداقل رساندن چالش‌ها و سایر مشکلات هستیم.

وی به برخی مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان اشاره کرد و افزود : با اقداماتی که از سوی سازمان صورت گرفته و از این به بعد نیز دنبال خواهد شد، امیدوارم بخش عمده ای از مشکلات دانشجویان در خصوص ثبت تلفن همراه، امور کنسولی و خروج مراجعت و اقامت دانشجویان بین المللی نیز در آینده نزدیک حل شود و با چالش‌های کمتری در این زمینه مواجه باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت فراگیری زبان فارسی خاطر نشان ساخت: با راه اندازی و تقویت سامانه های آموزش مجازی زبان فارسی، متقاضیان تحصیل در ایران خواهند توانست قبل از ورود به ایران برخی دوره های آموزش مجازی زبان فارسی را بگذرانند و برای ورود به مراکز آموزش زبان فارسی و دانشگاه ها آمادگی بیشتری پیدا کنند. 

داداش پور همچنین خطاب به دانشجویان نو ورود ونزوئلا اظهار داشت: شما اولین گروه از دانشجویان ونزوئلایی هستید که برای گذراندن دوره آموزش زبان فارسی و تحصیل در دانشگاه های ایران وارد کشور شده اید و این تعامل و روند در آینده نیز تداوم و گسترش خواهد یافت. 

معاون وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد دانشجویان ونزوئلایی بتوانند پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به وطن خود ضمن خدمت به مردم کشورشان در راستای گسترش مناسبات علمی، سیاسی و فرهنگی دو کشور کوشا و نقش آفرین باشند.

گفتنی است در این نشست تعداد بیست نفر از دانشجویان در فضای صمیمی به نمایندگی از دانشجویان بین الملل این دانشگاه به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و خواستار پیگیری و رفع آنها شدند.

در این بازدید دکتر رازقی معاون بورس سازمان امور دانشجویان و دکتر سوزنچی مدیر کل دانشجویان خارجی، رئیس سازمان امور دانشجویان را همراهی می‌کردند.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات