سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1402/12/19

اولین مدرسه زمستانی مشترک میان ایران و مالزی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد

پیرو بازدید هیات بلند پایه مالزیایی از دانشگاه اصفهان و عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مهم مالزی، اولین مدرسه زمستانی مشترک میان ایران و مالزی از تاریخ ۷ الی ۱۸ اسفند ماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از دانشگاه اصفهان، دکتر محمد امیر یوسفی معاون دفتر همکاری های بین الملل دانشگاه اصفهان در اولین روز برگزاری مدرسه زمستانه اظهار کرد:۲۴نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف مالزی به مدت ۲ هفته در این رویداد علمی و فرهنگی حضور داشتند.

وی افزود:  هفته نخست این مدرسه در دانشگاه اصفهان برگزار شد و هفته دوم در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان درحال برگزاری است.

دکتر یوسفی یادآور شد: طبق توافق نامه مشترک دانشگاه اصفهان و مالزی، مقرر شده است گروهی از دانشجویان و استادان ایرانی نیز سال آینده در مدرسه مشترک در مالزی شرکت کنند.

وی، مهمترین اهداف برگزاری این رویداد علمی و فرهنگی را توسعه دیپلماسی علمی، افزایش ارتباطات و هم‌افزایی علمی ۲ کشور برای حل مشکلات جامعه و صنعت و جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد.

معاون دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: برنامه‌هایی مانند سخنرانی علمی در زمینه‌های مختلف از جمله علوم سیاسی و حقوق، معرفی شهر اصفهان، گردشگری فرهنگی، صنعتی و فناوری و بازدید از ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی در این مدرسه مشترک اجرا شده است.

گفتنی است اولین روز مدرسه زمستانی به میزبانی دانشگاه اصفهان در محل تالار خوارزمی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

اولین پنل تخصصی با عنوان"امنیت بین الملل و اقتصاد جهانی" با مدیریت ؛ دکتر  محمدواعظ عضو هیات علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان و همکاری سرکار خانم ها رقیه نظری و محدثه اصغر زاده و دکتر داوود رشیدی برگزار شد.

دومین پنل تخصصی با عنوان " گسترش دیپلماسی صلح و مدیریت بحران"با مدیریت ؛ دکتر  محمدعلی بصیری عضو هیات علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان وبا همکاری دکتر علی امیدی عضو هیات علمی گروه علوم سیاس و خانم دکتر ستاره صادقی استاد مدعو گروه علوم سیاسی برگزار شد.

شایان ذکر است این مدرسه با محوریت :امنیت بین الملل و اقتصاد جهانی،رقابت آمریکا و چین از نظر اقتصادی و سیاسی، توافقات تجاری بین المللی،دیپلماسی، صلح و مدیریت تعارض و  حقوق زن در اسلام ظی یک هفته در دانشگاه اصفهان برگزار می شود و هفته دوم این مدرسه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار خواهد شد.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات