سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1402/8/17
با حضور معاونان، مدیران و کارکنان سازمان امور دانشجویان؛

دوره آموزشی آشنایی با مبانی تشریفات بین‌الملل در سازمان امور دانشجویان برگزار شد

دوره آموزشی آشنایی با مبانی تشریفات بین‌الملل و نحوه برخورد با پروتکل های ملی و بین‌المللی در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دوره آموزشی آشنایی با مبانی تشریفات بین الملل و نحوه برخورد با پروتکل های ملی و بین المللی با حضور معاونان، مدیران و کارکنان سازمان امور دانشجویان و تدریس دکتر علی محمد بیدارمغز در محل این سازمان  برگزار شد.

دکتر بیدار مغز در این دوره آموزشی به مباحثی همچون ارتباطات غیرکلامی، زبان بدن، آداب مدیریت ارتباطات، تشریفات نوین، هنر گوش دادن، حریم شناسی در تشریفات بین المللی و ... اشاره کرد.

وی در این جلسه مطرح کرد: انسان موجودی اجتماعی است و بقای حیات او مستلزم همکاری با دیگران است. همه مراودات ما ابعادی از حیات اجتماعی ماست. انسان ها فقط با کلمات با هم ارتباط برقرار می کنند. اما احساسات خود را کلامی، با آهنگ و لحن متناسب و زبان بدن سازگار ارسال می‌نمایند. بهترین نوع ارتباط، ارتباط مؤثر است، ارتباطی که گوینده مقاصد خود را به بهترین شکل ممکن است ارسال نماید.

دکتر بیدار مغز افزود: حال، تصور مخاطب چیست؟ مخاطب انسان مستقل است و علم و تجربیات خود را دارد و می تواند مقصود گوینده را بپذیرد یا مسکوت گذارد. در این جا گوینده باید اقداماتی انجام دهد که مخاطب را همراه و موافق خود سازد. ظاهر آراسته، وقت شناسی، کاربرد عطریات و نمایش احترام و ادب، پذیرش سخن را مهیا می سازد.

وی اظهار کرد: اما تشریفات، رعایت اصول و مبانی تشریفات مکمل اصلی و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در باور مخاطب می‌باشد که باعث شکل گیری شخصیت گوینده نزد مخاطب و یا به بیان دیگر وجهه سازی است.

دکتر بيدار مغز با تاکيد بر اين مسئله که اقتصاد اطلاعاتی جای خود را به اقتصاد اجتماعی داده است، بيان داشت: امروزه با نشستن به پشت مانيتور و فشردن دکمه‌های صفحه کليد می‌توانيد ميليون‌ها اطلاعات از سراسر دنيا در کمترين زمان ممکن دريافت کنيد؛ بنابراين سعی کنيد مهارت‌های اکتسابی خود را افزايش دهيد، براي شناسايی پتانسيل انسان‌های اطرافتان، کارگروه تشکيل دهيد، با مردم معاشرت داشته باشيد، شنونده خوبی باشيد، رفتارتان پسنديده باشد، حق نداريد به خودتان بگوييد " نمی‌توانم"، سعی کنيد فريب نخوريد و قبل از هرکاری از خودتان بپرسيد " چرا؟".

وی تصريح کرد: 10 ويژگی مهم برای استخدام شدن شامل؛ حرفه‌ای کار کردن، نگرش مثبت، مهارت‌های ارتباطی، مديريت زمان، مهارت‌های حل مشکلات، ايفای نقش موثر در گروه، اعتماد به نفس، درک انتقاد، منعطف بودن و قدرت ادامه کار در شرايط سخت می‌باشند، رسول خدا می‌فرمايند: با رفتارتان به مردم کار و ادب ياد دهيد.



 
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات