سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1401/10/28
دکتر داداش‌پور در دیدار با سفیر نیجریه:

دانشجویان بهترین سفیران برای انتقال علم و فناوری میان کشورها هستند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران در محل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر داداش پور در این دیدار گفت: کشور نیجریه یکی از کشورهای مهم در آفریقا محسوب می‌شود و با توجه به تعامل مثبت و رو به گسترش روسای جمهور دو کشور ، وزارت علوم نیز تصمیم دارد تا در حوزه‌های مختلف علمی به گسترش همکاری‌ها با کشور نیجریه بپردازد. 

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: کشورهای ایران و نیجریه در سازمان‌های مختلفی با یکدیگر همکاری دارند بنابراین با شناسایی ظرفیت های علمی می‌توانیم به یک‌دیگر کمک شایانی نماییم و با توجه به حمایت‌های دو جانبه موجود، فرصت مناسبی است تا در حوزه دانشجویی نیز به گسترش همکاریها بپردازیم.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از اهداف ما جذب ۲۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی و تبدیل شدن به یکی از کشورهای مقصد بین المللی است؛ تصریح کرد: برای دست یابی به این مهم علاوه بر اعزام هیئت‌های مختلف به کشورهای دیگر به برگزاری نمایشگاه‌های آموزش عالی در کشورهای دیگر خواهیم پرداخت. 

‌دکتر داداش پور با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۵ کشور دنیا در حوزه تولیدات علمی است؛ افزود: دانشجویان بهترین سفیران برای انتقال علم و دانش و فناوری هستند و فرصت‌های بی نظیری را می‌توانند برای آینده دو کشور رقم بزنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور ایران و نیجریه ضروری است به شناسایی بیش‌تر این ظرفیت‌ها بپردازیم و در این خصوص ارائه  نقشه راه و وجود یک کارگروه مشترک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه این دیدار یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران ضمن تشکر از دعوت معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: باعث خوشحالی ما است که به اینجا آمده‌ایم در حقیقت حوزه علم و فناوری بسیار مهم است و از آنجایی که کشور ایران در حوزه علم و فناوری رشد یافته کشور نیجریه بسیار علاقمند است تا از توانمندی‌های کشور ایران بهره‌مند شود.

 سفیر نیجریه با بیان اینکه کشور ایران و نیجریه در مجامع بین‌المللی همکاری‌های خوبی داشته است؛ اظهار کرد: امیدواریم این ارتباطات در حوزه های علمی و فناوری نیز گسترش یابد و روابط پایداری میان دو کشور برقرار گردد. علم و فناوری باید با کشور های دوست و همسایه تقسیم شود در این خصوص کشور ایران با سخاوتمندی در این راه گام برداشته است.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار مقرر شد تا کارگروه مشترکی جهت افزایش ارتباطات در حوزه دیپلماسی علمی دانشجویی تشکیل شود.
 
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات