rahbari
آرشیو خبر

1401/9/8
دکتر تقی‌زاده:

اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی با هدف شناسایی، تجلیل و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مراسم رونمایی از پوستر جایزه ملی سردار شهید سلیمانی و امضاء تفاهم‌نامه برگزاری این مراسم در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل، دکتر سید فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر  و مدیران این سازمان در محل این سازمان برگزار شد.

دکتر تقی زاده در آیین امضاء تفاهم‌نامه برگزاری این جشنواره با دانشگاه علامه طباطبایی و رونمایی از پوستر  این جشنواره گفت: مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر «برگزیدگان کنکور سراسری که بدون اعمال سهمیه توانستند رتبه های برتر را کسب کنند» در دی ماه  و در روزهای نزدیک به سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌‌گردد.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر ادامه داد: برگزیدگان جایزه سردار شهید سلیمانی پس از شناسایی و معرفی توسط دانشگاه مربوطه طی جشنواره‌ای در دی ماه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور مقامات عالی کشوری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و کمک هزینه تحصیل و تندیس نمادین جشنواره را دریافت خواهند کرد.

دکتر تقی‌زاده تصریح کرد: در سال  ۱۴۰۱ برای اولین بار برنامه‌های متنوعی در سطح ملی توسط اداره کل شاهد و ایثارگر برای دانشجویان شاهد و ایثارگر با حمایت و هدایت ریاست محترم سازمان و معاون امور دانشجویان داخل برگزار  شد.

وی افزود: امروز نیز تفاهم‌نامه اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی به امضاء می‌رسد درحقیقت این برنامه برای تجلیل از دانشجویان نخبه و ایثارگری برگزار می‌شود که بدون اعمال سهمیه توانسته‌اند رتبه‌های برتر کنکور سراسری را کسب کنند.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر بیان کرد: بر اساس این طرح پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی پنج گانه که حائز شرایط دریافت جایزه باشند در حین تحصیل کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

دکتر تقی زاده افزود: پذیرفته‌‎شدگان کنکور سراسری رتبه‌های زیر ۵۰۰ کشوری در زیر گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های زیر ۲۰۰ کشوری گروه‌های آزمایشی زبان و هنر و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد رتبه‌های زیر ۵ در هر کد رشته و مقطع دکتری رتبه‌های زیر ۳ در هر کد رشته برای مدت ۶ ماه کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

 وی عنوان کرد: این جایزه برای دانشجویان کارشناسی و دکتری تخصصی در ۸ فاز شش ماهه و برای دانشجویان کارشناسی ارشد در ۴ فاز شش ماهه طراحی شده است. تمدید پرداخت کمک هزینه تحصیلی در فازهای دوم به بعد به شرایط آموزشی دانشجویان برگزیده بستگی دارد، چنانچه این عزیزان شرایط شیوه‌نامه اعلام شده را داشته باشند مشمول دریافت فازهای بعدی جایزه مذکور می‌شوند.

دکتر تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: همه طرح‌های ملی که امسال برای اولین بار برگزار شدند در سال‌های آینده نیز برگزار و برای هرکدام از این طرح‌ها دبیرخانه دائمی در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر تاسیس خواهد شد.

 

نظر شما
نام  
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات