به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، کارگاه اصلاح الگوهای حفاظت گفتار و تخلیه تلفنی با هدف آشنایی مسئولین دفاتر و روسای ادارات کل با راههای پیشگیری از تخلیه تلفنی و کسب مهارت در حفاظت گفتار با تدریس دکتر علیپور برگزار شد.
در کارگاه آموزشی حفاظت گفتار و تخلیه تلفنی موارد زیر بیان شد:
تعریف تخلیه تلفنی
تخلیه تلفنی، عبارت است از تلاشی آگا هانه از طرف دشمن با بهره گیری از غفلت یا فریب عوامل خودی، به منظور كسب اطلاعات و القای خواسته های خود از طریق برقراری ارتباط تلفنی
اهداف دشمن از تخلیه تلفنی
* جمع آوری اطلاعات در خصوص مشكلات داخلی جامعه، در راستای بهره برداری تبلیغی
* شناسایی مشكلات دستگاه های اجرایی، جهت بهره برداری تبلیغی در راستای ناكارآمد نشان دادن نظام
* كسب اطلاعات، در راستای دامن زدن به اختلافات جناح های سیاسی كشور
* تلاش آگا هانه برای ایجاد اختلافات مذهبی ، سیاسی و قومی در داخل كشور
* كسب اطلاعات با هدف ایجاد اخلال در روابط جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی
راه های مبارزه با تخلیه تلفنی و تلفن های مشكوك
* كم كردن صحبت با تلفن.
* هنگام استفاده از تلفن به این موضوع بیندیشیم كه نفر سومی در حال شنیدن مكالمه می باشد.
* تاكسی را نشناختیم و اطمینان حاصل ننمودیم به هیچ سئوالی پاسخ ندهیم.
* هیچ گونه مسائل و اطلاعات طبقه بندی شده را به صورت تلفنی بازگو ننمائیم.
* حتی الامكان از پاسخ گویی تلفن به وسیله كودكان جلوگیری نمائیم.
* آموزش های لازم به كودكان و اعضای خانواده داده شود، كه به هیچ عنوان شماره تلفن یا آدرسی را به هنگام صحبت با تلفن بازگو ننمایند.
* به هر حال تخلیه تلفنی روشی است نه چندان نوین، كه كاربرد بسیاری در خصوص مسائل امنیتی و اطلاعاتی كشور دارد و ممكن است گاهی اوقات هر یك از ما نیز جزئی از پازل تهیه شده دشمنان، جهت دریافت اطلاعات باشیم.
گفتنی است؛ در پایان دوره نمونههایی از تخلیه تلفنی به صورت تصویری جهت آگاهی بیشتر به شرکت کنندگان ارائه شد.