rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1401/11/8
دکتر داداش‌پور در بازدید از دانشگاه هرمزگان:

دانشگاه‌ها برای بقای خود و در راستای گره گشایی از مشکلات جامعه و پاسخ به نیازها باید ماموریت گرا شوند

رئیس سازمان امور دانشجویان تبدیل دانشگاه های کشور به ماموریت گرایی و در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و گره گشایی مشکلات را یک ضرورت دانست و با تأکید بر اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه، گفت: اگر دانشگاه نتواند بر اساس نیازهای منطقه خود گام بردارد، در واقع به رسالت خود عمل نکرده است.

دانشگاه‌ها برای بقای خود و در راستای گره گشایی از مشکلات جامعه و پاسخ به نیازها باید ماموریت گرا شوند
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه هرمزگان و در نشست اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی با بیان مطلب فوق خاطرنشان ساخت: دانشگاه هرمزگان با دیگر دانشگاه‌های کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی باید دارای تمایز در نوع ماموریت و بازتعریف رشته‌های درسی باشد و برپایه اقتصاد دریا پایه، صنایع معدنی و فلزی، صنایع نفت و خدمات پشتیبان ماموریت‌های خود را سازمان دهد.

دکتر داداش‌پور افزود: ایجاد دانشکده‌های حمل و نقل دریایی، شیلات و صنایع غذایی، دریانوردی، صنایع و معادن، زیست دریایی، تجارت دریایی، نفت و مدیریت لجستیک بندری علاوه بر خدمت رسانی به منطقه، این دانشگاه را متمایز از دیگر دانشگاه‌ها می‌کند و در راستای کارآفرینی ،خوداتکایی مالی و جذب دانشجو در رشته‌های مرتبط از داخل و خارج موفق‌تر خواهد نمود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور با توجه به موقعیت و رسالت خود نیاز به بازتعریف اساسی دارند، اظهارداشت: امروز دانشگاه‌های کشورمان می‌توانند با توجه به گسترش فضای فناوری‌های نوین به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شوند. همچنان که در بسیاری از کشورهای دنیا دانشگاه‌ها با صنعت مرتبط شده و به خوداتکایی مالی نیز رسیده‌اند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: به طور جدی بایستی دانشگاه‌های کشورمان با بخش صنعت، ارتباط برقرار نموده و به سمت خوداتکایی حرکت کنند و شرایط به گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و حتی علوم انسانی چنانچه با مشکل مواجه شدند بدانند که راهی جز مراجعه به دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه ندارند.

وی در پایان با اشاره به عزم دولت برای جهش در بخش های مختلف از جمله علم و دانش و فناوری و نیز با توجه به تحریم‌های شدید دشمنان دین و ملت گفت: برای موفقیت و آبادانی کشور هیچ راهی جز حمایت از ایده‌های جوانان نخبه وجود ندارد و اگر دانشگاه‌ها خود را با نیازهای جامعه تطبیق داده و دنبال چاره جویی و راهکار علمی و عملی باشند، بی شک‌ در این عرصه نیز موفق خواهیم شد و می‌توانیم توسعه و پیشرفت را به کشور به ارمغان آوریم.

گفتنی است؛ دکتر داداش پور از پردیس دانشگاهی قشم دانشگاه هرمزگان هم بازدید به عمل آورد و طرحها و پیشنهادهایی برای استفاده بهینه از این پردیس ارائه نمود.
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات