rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1401/11/1
دکتر داداش‌پور:

دانشگاه‌های علوم دریایی می‌توانند موتور محرک اقتصاد دریا پایه باشند

رئیس سازمان امور دانشجویان از دانشگاه‌ها به عنوان موتور محرکه صنعت و اقتصاد دریا پایه نام برد و خواستار حضور فعال تر و روزآمدتر در این عرصه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و در دیدار با اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دریا گفت: صنعت، اقتصاد، تجارت و زیست دریایی از جمله ظرفیت‌های بسیار بزرگ دریا است که به رغم وجود دریا در شمال و جنوب کشور متاسفانه مغفول مانده است.

وی از دانشگاه‌های مرتبط با صنایع دریایی خواست به عنوان بازیگران اصلی این عرصه ،با نوآوری و خلاقیت در توسعه صنایع دریایی، کشور را در مسائل مختلفی همچون ،کارآفرینی و اشتغال، تولید ،خودکفایی و ارزآوری اقتصادی یاری رسانند.

دکتر داداش‌پور همچنین اقتصاد دریا پایه را یکی از مولفه‌های قدرت سیاسی و ظرفیت‌های اقتصادی ایران برشمرد و با توجه به تاکیدات رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دریا را از مصداق های بارز آن در جنوب و شمال کشور دانست.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه چابهار و ۳۲۰ کیلومتر مرز آبی و تنها بندر اقیانوسی ایران که به عنوان دروازه ملل و یکی از 7 بندر بالقوه بزرگ از آن یاد می‌شود تصریح کرد: سواحل مکران محور توسعه شرق است. در حالی که هنوز این محور به خوبی فعال نشده است تا محرک پیشرفت استان‌های همجوار این محور باشد.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: خوشبختانه وزارت علوم سرمایه‌گذاری زیادی در این محور انجام داده و دانشگاه‌های بسیاری در 15 سال گذشته در آن تاسیس شده است که می توان از آن کریدور علم و فناوری محور شرق نام برد.

 دکتر داداش‌پور هنگام ورود به دانشگاه علوم دریایی با حضور در یادمان شهدای گمنام ،ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، به روح بلند شهدای والامقام ادای احترام کرد و در ادامه، از زیرساخت‌های دانشگاه در حوزه دانشجویی از جمله سلف‌ غذاخوری، سالن‌های ورزشی خوابگاه‌های دانشجویی، و همچنین مرکزمشاوره بازدید و با تعدادی از دانشجویان نیز به گفتگو پرداخت.

در ادامه، نشست مشترک هیات رئیسه‌ دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با رئیس سازمان امور دانشجویان که در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، دکتر منصورکیانی مقدم رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، با ارائه‌ گزارشی از آخرین وضعیت آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی دانشجویان، به بیان سیاست‌ها و راهبردهای این دانشگاه تخصصی در حوزه های دریایی و دریانوردی، پرداخت.

گفتنی است؛ دکتر داداش‌پور در سفر یک روزه علاوه بر دانشگاه علوم دریایی چابهار، با حضور در دانشگاه بین‌المللی چابهار از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید نمود و با مسئولان و دانشجویان بین‌المللی در خصوص مسائل مختلف حوزه دانشجویی و چالش‌های فرارو در جذب دانشجویان خارجی و اقدامات به عمل آمده در یکسال گذشته گفت و گو کرد.

 
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات