سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1401/9/6
دکترداداش‌پور:

ایجاد رشته‌های جدید باید متناسب با نیاز جامعه باشد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه باید خود را متناسب با محلی که در آن دایر شده است، کند در این راستا نیز باید به ایجاد رشته متناسب بانیاز جامعه بپردازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از دانشگاه ملایر، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان از امکانات، توانمندی‌ها و زیرساخت‌های دانشجویی دانشگاه ملایر بازدید و از نزدیک با مسئولین و مدیران دانشگاه، مسئولین خوابگاه‌ها و دانشجویان گفتگو و تبادل نظر کرد.

دکتر داداش پور در این بازدید با بیان اینکه دانشگاه ملایر در حوزه‌های مختلف رشد خوبی با توجه به نوپا بودنش داشته، تصریح کرد: رشد فزاینده دانشگاه اتفاق مبارکی برای این مرکز علمی است، این دانشگاه متناسب با دانشگاهای هم سن خود موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده به طوری که اگر دانشگاهی بخواهد به این رشد و بالندگی دست یابد قطعا باید پروسه زمانی بیشتری را طی کند.

دکتر داداش‌پور موفقیت‌ها و رشد دانشگاه ملایر را حاصل تلاش مدیران دانست و افزود: امروز این تلاش‌ها به ثمر نشسته است و این دانشگاه از نظر جمعیتی کمبودی نداشته و متناسب با رشته‌های تحصیلی  به جذب دانشجویان می‌پردازد.

وی اظهار کرد: اگر به روند رتبه‌بندی دانشگاهای کشور نگاه کنیم مشاهده خواهیم کرد که ۱۰ دانشگاه برتر کشور جزء قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور هستند و این نشان دهنده این است که قدمت دانشگاه با مطلوبیت آن تناسب دارد.

 دکتر داداش پور افزود: دانشگاه ملایر دارای امکانات ورزشی خوبی است و ما نیز کمک خواهیم کرد تا اعتبار خوبی برای  توسعه و تجهیز این حوزه از جمله راه‌اندازی زمین ساحلی در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه ایجاد رشته‌های جدید باید متناسب با نیاز جامعه باشد، اظهار کرد: وزارت علوم نیز باید با نیاز روز جهانی و ملی پیش برود که خوشبختانه اینچنین عمل می‌کند .

معاون وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه باید خود را متناسب با محلی که در آن دایر شده است،کند به عنوان نمونه دانشگاه ملایر مرکز تحقیقات مبل و منبت و انگور را دارد بنابراین مناطق دیگر کشور نیز با توجه به نوع محیط زیست و نیاز منطقه باید به تعریف رشته و ایجاد آن بپردازند.

دکتر داداش‌پور تصریح کرد: وزارت علوم باید پاسخگوی نیازها باشد و در مرزهای جهانی نیز از مرزهای دانش عقب نماند که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌ایم، خوشبختانه در روندی که انقلاب اسلامی مولود آن است و رهبر معظم انقلاب به عنوان جریان ساز تولید علم، جنبش نرم افزاری را شروع کردند  ما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی در مرز دانش و همتا با بسیاری از کشورها حرکت می‌کنیم و در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

وی همچنین با اشاره به ۱۶ آذر ماه به‌عنوان روز دانشجو و نماد استکبارستیزی گفت: در این روز تعدادی از دانشجویان در مقابله با استکبار آمریکا به شهادت رسیدند که با گرامیداشت این روز برنامه‌هایی نیز در سطح دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی شده است.

دکتر داداش پور در ادامه با اشاره به پیوند صنعت و دانشگاه گفت: روند ما روند ثابتی نبوده اما خوشبختانه با توجه به اینکه صنایع ما به سمت درون‌زایی بیشتر حرکت می‌کند و در طی زمان از برون‌زایی به سمت درون‌زایی رفته‌اند در این زمینه موفقیت‌های خوبی را تجربه کرده‌‍ایم به طوری که  اکنون شاهد هستیم که به هر میزان صنعت به سمت دانشگاه حرکت کرده است دانشگاه توانسته پاسخ‌گوی آن باشد.

در ادامه دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر کاربری خوابگاه های استیجاری و خودگردان در دوران کرونا را یکی از مشکلات خوابگاه های دانشجویی دانست و گفت: در حال حاضر ضریب خوابگاه دانشجویی کشور ۳۸ درصد است و تلاش می‌کنیم که این ضریب را به ۵۰ درصد برسانیم و در این راستا تا کنون ۳۴ هزار واحد خوابگاه خودگردان به چرخه خوابگاه‌داری بازگردانده شدند.

وی با اشاره به ۶۰۰۰ دانشجوی دانشگاه ملایر گفت: از این تعداد ۱۰۰۰ نفر در خوابگاه های دولتی و ۱۷۰۰ نفر در خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان خارج از مالکیت دانشگاه مستقر هستند و بر اساس احتیاجات این خوابگاه‌ها اعتبار در نظر گرفته می‌شود و پس از بازدیدهای امروز، مقرر شد برخی مشکلات خوابگاه ها تا هفته آینده مرتفع شود.

دکتر گنجی از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرداخت وام ضروری، وام ودیعه مسکن، وام تحصیلی و وام شهریه در نظر گرفته شده است و دانشجویان می توانند از ۲۱ مهرماه تا ۱۶ آذرماه از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام شهریه ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است دکتر داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از پروژه خوابگاهی در حال احداث متاهلین، خوابگاه حضرت خدیجه(س) در دانشکده عمران و معماری و خوابگاه پسرانه حضرت ابوالفضل(ع) در میدان جهاد ملایر، محل طبخ غذا، سلف سرویس و تغذیه  دانشجویان بازدید کردند.

 
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات