سازمان امور دانشجویان

rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1401/9/5
دکتر داداش‌پور:

دانشگاه لرستان ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای بالفعل شدن دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه لرستان در رشته های مختلف علمی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ی زیادی است که امید است با تلاش اعضای هیات علمی و مسئولان و دانشجویان تبدیل به بالفعل شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان، سلف سرویس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و سایت مرکزی دانشگاه و آزمایشگاه‌های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان بازدید کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در دیدار مشترک اعضای هیات رئیسه و مدیران دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها در دانشگاه باید به نحوی باشد که بتوان از امکانات، تجهیزات، ظرفیت های علمی و... به بهترین وجه ممکن در جهت رونق علمی و ارتقای دانشگاه و جذب دانشجویان بین‌الملل گام‌های محکمی بردارد.

دکتر داداش پور در این نشست امید و خستگی ناپذیری دانشجویان را به عنوان رمز اصلی حل مشکلات خواند و رویکرد دولت سیزدهم و وزارت علوم به مراکز آموزش عالی را نقطه عطفی برای حل مشکلات دانشگاهیان و رشد و توسعه و پیشرفت علمی دانشگاه ها دانست و افزود: سازمان امور دانشجویان در یکسال اخیر با تلاش شبانه روزی درصدد افزایش نشاط و شادابی و حل مشکلات دانشجویان اقدامات خوبی انجام داد و در تابستان امسال چندین المپیاد و جشنواره فرهنگی و ورزشی در سراسر کشور برگزار کرد و با تقویت اتاق‌‎های تندرستی، سالن‌های ورزشی و مراکز مشاوره خدمات خوبی ارائه نموده و با جدیت این روند تداوم خواهد داشت.

دکتر داداش‌پور ادامه داد: حضور میدانی در دانشگاه‌ها برای افزایش فهم میدانی از مشکلات دانشگاه‌ها و درک بهتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌ها ضروری است.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در یک بازه زمانی تعداد جمعیت دانشجویی کشور به سه میلیون و دویست هزار نفر افزایش یافته است؛ با توجه به اینکه تعداد صندلی‌های دانشجویی بیش از تعداد دانشجویان است این موضوع یک چالش محسوب می‌شود‌.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: گسترش مراکز آموزش عالی بدون ایجاد زیرساخت‌های کافی در شهرها و در یک مقطع زمانی نیز خود سبب ایجاد چالش شده‌اند.

وی افزود: باید بین تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها، تناسب وجود داشته باشد، اکنون تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است اما به اندازه این جمعیت، تعداد سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) افزایش نیافته است.
 
معاون وزیر علوم ادامه داد: متأسفانه تا کنون سرمایه‌گذاری عمده‌ای برای ایجاد سراهای دانشجویی صورت نگرفته است اما با توجه به رویکرد دولت سیزدهم ما گسترش سراهای دانشجویان متأهل را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با توجه به نقش صنعت در تهیه پژوهانه برای اساتید و دانشجویان گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها برای تأمین پژوهانه‌ها، بسیار ضعیف است در حالی که در کشورهای پیشرفته، سهم تحقیق و توسعه از تولید ناخالص ملی بسیار بالا است که بخش عمده‌ای از این سهم را شرکت‌های خصوصی تأمین می‌کند.

دکتر داداش‌پور با اشاره به موضوع کمبود بودجه اظهار کرد: با توجه به اینکه 93 درصد از بودجه دانشگاه لرستان به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد و کارهای عمرانی، پژوهشی و آزمایشگاهی از هفت درصد بودجه باقی مانده دانشگاه انجام می‌شود باید توجه داشته باشیم که  میزان بودجه، عامل بسیاری از مشکلات دانشگاهی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطر نشان کرد: بازدید از دانشگاه‌ها فرصت میدانی مناسبی برای شنیدن مطالبات دانشجویی است و ما با توجه به این بازدیدها تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلات دانشجویان رفع شود.

دکتر علی نظری رئیس دانشگاه لرستان نیز در این نشست در جمع دانشجویان، بازدید میدانی دکتر داداش‌پور و دکتر گنجی را یک فرصت برای دیدن کمبودها و کاستی‌ها از یک سو و فرصت‌ها و مزیت‌های دانشگاه از سوی دیگر، دانست.

دکتر نظری برگزاری این گونه نشست‌ها و بازدیدها را در جهت شنیدن مطالبات دانشجویان، مفید و سازنده دانست و اظهار امیدواری کرد مطالبات دانشجویان در شورای معاونان وزیر علوم، مطرح و پیگیری شود.

در ادامه این نشست، فعالان دانشجویی دانشگاه لرستان، مشکلات، انتقادات، دیدگاه‌ها و مطالبات خود را با دکتر داداش‌پور معاون وزیر علوم رئیس سازمان امور دانشجویان در میان گذاشتند.

افتتاح سرای دانشجویی جدید واقع در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با ظرفیت پذیرش 240 نفر دانشجو نیز از دیگر برنامه‌های بازدید معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه استان لرستان بود.

لازم به ذکر است، دکتر داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر علی نظری رئیس دانشگاه لرستان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید بیعت کردند.
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات