rahbari
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1401/9/2

رئیس صندوق رفاه دانشجویان برنامه این صندوق برای رفع موانع ازدواج دانشجویان را اعلام کرد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان احداث خوابگاه متاهلی و اعطای وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل را از برنامه های این صندوق برای رفع موانع ازدواج دانشجویان نام برد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان برنامه این صندوق برای رفع موانع ازدواج دانشجویان را اعلام کرد
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از صندوق رفاه دانشجویان، دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، در ادامه سفر به استان اصفهان، از مراکز و تجهیزات رفاهی دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان بازدید کرد.

نماینده ویژه وزیر علوم در موسسه جمعیت و عضو قرارگاه مرکزی احداث خوابگاه های متاهلی در نشست با مدیران دانشگاه اصفهان،با توجه به اهمیت مسکن دانشجویی و ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: ساخت خوابگاه های متاهلی با توجه به اهمیت آن در رفع دغدغه فضای زندگی و مسکن دانشجویان متاهل، به طور جدی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

دکتر گنجی تاکید کرد: به همین منظور قرارگاه مرکزی احداث خوابگاه های متاهلی تشکیل شده که اهداف و وظایف آن در راستای ساخت 200 هزار خوابگاه متاهلی برای دانشجویان است. در کنار آن، صندوق رفاه دانشجویان نیز وام ودیعه مسکن متاهلی برای رفاه حال دانشجویان و تامین مسکن آنان پرداخت می کند. این وام در شهر تهران ۳۵ میلیون، در کلان شهر‌ها ۳۰ میلیون و شهر‌های کوچک ۲۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: رفع موانع ازدواج به موقع و به هنگام جوانان موجب آرامش و امنیت خاطر آنان و موجب تربیت نسلی پرنشاط خواهد شد. در حال حاضر بیش از 11 میلیون جوان مجرد درکشور وجود دارند که در آستانه ازدواج هستند و از این تعداد ۲ میلیون و پانصد هزار نفر دانشجو هستند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوان زمینه تاهل دانشجویان مجرد را حل کرد گام بزرگی در زمینه ازدواج جوانان برداشته شده است.

 
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات