سازمان امور دانشجویان

rahbari
آخرين ويرايش صفحه
چهارشنبه 29 فروردین 1403 14:25:14
آرشیو خبر

اخبار اسلایدر

1401/8/28
دکتر داداش‌پور:

توسعه و ساخت خوابگاه متاهلی از اولویت‌های وزارت علوم است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: توسعه و ساخت خوابگاه متاهلی از اولویت های وزارت علوم است و در جهت تحقق این امر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان به نقل از دانشگاه تفرش، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست هیات رئیسه دانشگاه تفرش از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه علوم و راه و شهرسازی به منظور احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه های کشور در اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت دانشگاه تفرش و وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی و چشم انداز رو به رشد آن، دانشگاه از ظرفیتی که قانون جوانی جمعیت لحاظ کرده، در ساخت خوابگاه های متاهلی گام بردارد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با بیان این که یکی از مسیرها برای تحقق مرجعیت علمی و کسب مقام اول علمی در سطح منطقه، جذب دانشجویان بین‌الملل از کشورهای مختلف جهان است تصریح کرد: دانشگاه تفرش می تواند با رعایت پیش شرط های لازم و ضروری و در صورت داشتن شرایط مطرح در آن، برای جذب دانشجویان بین المللی با کسب مجوزهای لازم اقدام نماید.

وی افزود: اگر دانشگاه تفرش ظرفیت های لازم فرهنگی، دانشجویی، آموزشی و پژوهشی برای جذب دانشجوی بین الملل فراهم نماید در موافقت با کسب مجوز دانشجوی بین الملل برای دانشگاه تفرش تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

امام جمعه شهرستان تفرش در این نشست  گفت: شهرستان تفرش مفاخر بسیاری را در عرصه های مختلف علمی به کشور عرضه نموده و دانشگاه تفرش ظرفیت و پتانسیل خوبی برای منطقه  است.

حجت الاسلام دکتر حسین اجرایی با بیان این که در عصر کنونی اولویت ما ایجاد امنیت است، افزود: دانشگاه نیازمند آرامش و امنیت است و رسالت و وظیفه ما جهاد تبیین است و باید با پاسخ مناسب برای ابهامات دانشجویی، جلوی نفود دشمن را گرفته و مانع فریب جوانان شویم، که این امر به خوبی در دانشگاه تفرش رعایت گردید و این دانشگاه توانست در سایه مدیریت ریاست دانشگاه در برابر تحولات کنونی جامعه محفوظ بماند.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: تفرش از دیرباز خاستگاه فرهیختگان و اندیشمندان بسیاری بوده و دانشگاه تفرش نیز تاکنون توانسته است اساتید و دانشجویان نخبه پرورش دهد و لازم است مسئولان نگاه ویژه ای به این دانشگاه داشته تا بتوانیم دانشگاهی در شان شهر پدران علمی ایران داشته باشیم.

محمدرضا رضایی افزود: این دانشگاه از دیرباز از مساعدت خیرین درایجاد و توسعه فضاهای آموزشی وپژوهشی  برخوردار بوده است و می طلبد با توجه به هیات امنا و هیات ممیزه مستقل، تحول عمده ای در این دانشگاه ایجاد شود.

دکتر داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با همراهی دکتر واشقانی فراهانی رییس دانشگاه تفرش از زیرساختها، اماکن ورزشی، سراهای دانشجوئی، فضاهای آموزشی و پژوهشی و پروژه های عمرانی این دانشگاه بازدید بعمل آورد.

 
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات